نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3222
-
الف
+

از «شبی که ماه کامل شد» تا «متری شیش و نیم»/کدام فلم از ایران به اسکار 2020 می رود؟

در این گزارش با فلم های ایرانی که چانس بالایی برای شرکت و رقابت در اسکار ۲۰۲۰ را دارند، آشنا می شوید.

به گزارش آی فیلم 2 ،  اسکار یکی از شاخص‌ترین و بزرگترین مراسم‌ سینمایی در جهان و بزرگترین جایزه در زمینه سینما می‌باشد که برای هر کشور اهمیت بالایی دارد.

در حالی که هنوز شمار اندکی از کشورها مثل گرجستان فلم منتخب خود برای اسکار 2020 را معرفی کرده اند، پیش بینی می شود فلم های «متری شیش و نیم»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «قصر شیرین» و «بمب یک عاشقانه» نیز از ایران چانس حضور در اسکار 2020 را داشته باشند.

در ادامه این مطلب با این فلم ها بیشتر آشنا خواهید شد:

شانس‌های اصلی سیمرغ بهترین فیلم  سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

«متری شش و نیم»

«متری شش و نیم» دومین ساخته «سعید روستایی» پس از «ابد و یک روز» بود که فلم برگزیده از نگاه مخاطبان در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر ایران شد.

موضوع این فلم سینمایی درباره مواد مخدر و عواقبی می باشد که این مسئله برای جامعه و خانواده ها به وجود می آورد.

«فرهاد اصلانی»، «پیمان معادی»، «نوید محمدزاده» و «پریناز ایزدیار» از جمله بازیگران این فلم سینمایی می باشند.

فیلم سینمایی سرخپوست

«سرخپوست»

«سرخ پوست» به نویسندگی و کارگردانی «نیما جاویدی» و تهیه کنندگی «مجید مطلبی» ساخته شده است.

قصه فلم درباره یک محبس در یکی از شهرهای ایران است که باید طی مدت زمانی کوتاه تخلیه شود، اما در میان جابه‌جایی محبوسین، یک زندانی فرار می‌کند و…

«پریناز ایزدیار»، «ستاره پسیانی»، «آتیلا پسیانی»، «مانی حقیقی» و «حبیب رضایی» در این پروژه سینمایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

«شبی که ماه کامل شد»

فلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» چهارمین فلم به کارگردانی نرگس آبیار است.

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوان تهرانی  است که با فردی به نام « » ازدواج می کند؛ فائزه پس از گذشت تنها چند روز از مراسم نکاح خود متوجه رفتارهای مشکوکانه فامیل همسرش می شود و در نهایت می فهمد که آن ها به نگه داری قاچاق اسلحه می پردازند،  این موضوع در انگیزه‌ای می‌شود تا فائزه برای دورماندن خانواده اش از خطر تصمیم به ترک وطن واقامت در اروپا بگیرد وعلی رغم مخالفت‌های مادر با برادرش جهت انجام مقدمات پناهندگی راهی کشور پاکستان می‌شود ولی تازه آغاز ماجرا است.

در این فلم «هوتن شکیبا»، «الناز شاکردوست»، «پدرام شریفی»، «فرشته صدر عرفایی»، «شبنم مقدمی» و «آرمین حیدریان» به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

«شبی که ماه کامل شد» در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر در ۱۳ بخش نامزد دریافت سیمرغ شد و توانست سیمرغ بهترین فلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای هوتن شکیبا، بهترین بازیگر نقش اول زن برای الناز شاکردوست، بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فرشته صدر عرفایی و بهترین چهره‌پردازی را از آن خود کند.

قصر شیرین

«قصر شیرین»

فلم سینمایی «قصر شیرین» ساخته «رضا میرکریمی» از یکسو داستان عاشقانه‌ای است که با کینه همراه شده و از سوی دیگر داستان مردی است که مجبور می‌شود مسئولیت زندگی کودکانش را به تنهایی به دوش بکشد.

«حامد بهداد»، «ژیلا شاهی»، «اکبر آئین»، «آزاده نوبهار»، «محمد اشکان‌فر»، «محمد عسگری» و «زهیر یاری» بازیگران این فلم هستند. 

«قصر شیرین» در سی و هفتمین جشنواره فلم فجر، جایزه بهترین فلمنامه را کسب کرد و در بخش‌های دیگر از جمله بخش بازیگر نقش اول هم حامد بهداد، نامزد دریافت جایزه بود.

گفتنی است که این فلم در بیست و  دومین جشنواره فلم شانگهای موفق به دریافت جام طلایی بهترین فلم ، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری شده است.

«بمب، یک عاشقانه»

فلم سینمایی «بمب، یک عاشقانه» به کارگردانی و نویسندگی «پیمان عمادی» سال‌های جنگ ایران و عراق در دهه 60 خورشیدی و اوج بمباران هاى تهران را به تصویر می کشد که عشق و دل‌دادگی و زندگی و امید، هراس ملموس مرگ را به فراموشى می سپارد.

در این فلم بازیگرانی چون «لیلا حاتمی»،«حبیب رضایی»،«سیامک انصاری»، «سیامک صفری»،«بهادر مالکی‌پور»، «رامین پورایمان»، «معصومه قاسمی‌پور» و «شهروز آقایی‌پور» نیز ایفای نقش کرده‌اند.

بر اساس اعلام آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی اسکار تمامی فلم ها برای کسب شرایط لازم برای حضور در شاخه بهترین فلم بین‌المللی جوایز سینمایی اسکار در سال ۲۰۲۰ باید نه زودتر از تاریخ ۹ میزان(مهر)۱۳۹۷ و نه دیرتر از ۸ میزان(مهر) حداقل به مدت ۷ روز پی در پی در سینما‌های کشور مبدأ اکران تجاری شده باشند. 

تاریخ برگزاری اسکار ۲۰۲۰ در تاریخ 20 دلو(بهمن) سال روان است و آخرین مهلت ارسال و معرفی فلم ها از سوی کشور‌های مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فلم بین المللی اسکار ۲۰۲۰ در تاریخ ۹ میزان(مهر) اعلام شده است.

بیشتر بخوانید :

گرجستان با فلم «شاین دیسی» به اسکار 2020 می رود

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر